Saturday 21 May 2011

Not so 'little' red hoodie



Hey guys,
   it was a challenging week. Mainly because it was the week with all deadlines and the last exams (I had the last - Design Tech - on Wednesday). It wasn't too bad after all, actually - I expected it to be so much worse... which I can't say about English exam I did last week - the writing and listening part was alright, but speaking was just a fail. Honestly, they couldn't have chose a better topic "talk for a several minutes about how to reach for equality of people.. wtf? I can't talk about that even in Czech...
   Today I finished my Photography sketchbook and that's probably end of english school for me. I have just about 12 days left before I go back to Czech (now I feel really sad about it... but on the other side, I can't wait!).
   We got our leavers hoodies yesterday - I ordered a cherry red one and ehmm "this colour" is what I got (my friends called it the "Baywatch red", haha ;). Anyway I started to like it during today. :) And it's really warm and cosy AND it's got my nickname on it!!! Priceless ;D

Ahoj lidi, 
   měla jsem náročný týden. Hlavně proto, že jsem musela dodělat tento týden vše do školy, včetně mojí poslední zkoušky - Design Technology, která byla ve středu. Popravdě jsem to čekala o dost horší... ale nechci to zakřiknout. To samé bohužel nemohu říct o zkoušce z angličtiny, kterou jsem měla minulý týden - poslechová a písemná část byla v pohodě, ale jak došlo na mluvení.... vybrali mi opravdu výborná témata v čele s například "mluvit několik minut o tom jak nastolit rovnost lidí"... wtf? Zrovna o tomhle bych nedokázala mluvit ani v češtině...
   Dneska jsem dokončila sketchbook z Photography a teď už mam od anglické školy snad klid. Už mi zbývá jen 12 dní než poletim zpátky do Česka (teď jsem z toho docela smutná... ale na druhou stranu už se moc těšim!). 
   Včera nám došly mikiny ze školy "pro odcházející" - já měla objednanou "cherry red" (barva tak trochu do fialova, o který vim že mi sluší) a místo toho mi došlo"tohleto" (kámoška to nazvala "červenou z Pobřežní hlídky, haha). Nicméně během dneška se mi začala docela líbit :) Hlavně je teplá a příjemná A má na sobě mojí přezdívku! K nezaplacení ;)




What I wore:
Red hoodie: Leavers hoodie (??)
Bow ring: Claire's
Nail polish: Rimmel 'Sky high' (my fav :)



And yes, I know my fringe is not straight! :D ;) x

What would you wear with a red hoodie?

11 comments:

  1. love it! red looks good on you :> so pretty!

    much love,
    thepinkmargarita.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. cute hoodie and love the bright red!

    ReplyDelete
  3. Ahoj, nevim jestli ti psat cesky nebo anglicky, ale asi je to jedno :D Tebe ale ctu v anglictine, pises v ni pekne srozumitelne:) A fakt ti zavidim Britanii, navic jsi stejne stara jako ja, ale ja si to nedokazu predstavit, nemam dostatek odvahy na takovou cestu sama:)

    No, kazdopadne z toho vyplyva, ze te followuju, protoze me tenhle blog hooodne zaujal;)

    ReplyDelete
  4. wonderful post!
    HI! my name's martina and I come from Italy... I'd like you visit my blog and if you want... follow me!!! I wait you and your tips!!! ;DDDD
    kisses
    marti

    ReplyDelete
  5. awwwww so sad you have exams ... stress man i know...but sometimes i enjoy crash time during exam periods hahaha

    ReplyDelete
  6. oh i got a red leavers hoodie when i left school too - i was literally the only one who ordered a red one. feels so long ago now. such a beautiful colour on you
    x

    ReplyDelete
  7. ta mikinka je luxusní :))
    www.blair-lady.blog.cz

    ReplyDelete
  8. Yes...love the red hoodie and your ring! xo

    ReplyDelete
  9. Your red hoodie is so cute! :)

    ReplyDelete
  10. máš krásný vlasy a oči ;-) a v mikině vypadáš skvěle

    ReplyDelete